دانستنی ها3

دانستنی ها3

دانستنی ها3

دانستنی ها3

موسسه خوارزمی

سلام دوستان 
من سال گذشته (کنکور97) اشتباه بزرگی کردم که توی موسسه خوارزمی ثبتنام کردم 
توی این موسسه خوارزمی فقط خوب صحبت میکنن و درحد اموزشگاه های درجه یک کنکور قول میدن 
ولی موقع عمل همه چی تغییر میکنه 
جزوه هایی که موسسه خوارزمی میدن اگر از کیفت چاپش بگذریم تعداد زیادی ایراد علمی وتایپی داره که بعد از اولین مطالعه اعتمادتون به جزوه رو از دست میدین مجبور میشین جزوه رو کنار بزارین .
لوح های اموزشی که میدن روش تدریس قدیمی کیفیت فیلم ها به شدت پایین اساتیدش به شکلی درس میدن که مثل اینکه قرار کنکور دهه 70 بدین 
ارمون هایی که قرار بود برای من به طورمنظم هرشب برگزار بشه دوسه ماه برگزار شد بعد از اون هم به ندرت ولی نکته ای که هست این ازمون هارو هیچ تیم مشاوره یا مشاوری نیست که بخواد براتون تحلیل کنه وطبق ازمون ها برنامه ریزی کنه
کلاس های انلاین هیچ برنامه ی مشخصی نداره فقط توی هرماه به یکی دوبار برگزار میکنن که هر جلسشم حدود نیم ساعت میکشه .برای این برگزار میشه که از نظر قانونی به مشکل نخورن .
من در طول دورانی که با این موسسه بودم حدود 4تا مشاور عوض کردن و3تا مسئول اموزش .
درضمن این موسسه حدود دوسال که در سطح کنکور کار میکنه ولی این موضوع رو به شما نمیگن و هیچ رتبه برتری نداده تا به حال 
درکل از حرفای من قانع نشدید به این نکات توجه کنید .
قبل از امضاء قرار داد 
یک سرچ درباره کلاهبرداری موسسه خوارزمی و پژمان عباد کلاهبردار و .... بکنین حدود 90 درصد مطالب توسط دانش اموزان ویا اساتیدی که اونجا بودن نوشته شده 
این موسسه همون موسسه ای هست که در نزدیکی حسینیه ارشاد بود به دلیل شکایت های زیاد و رفت امد های پلیس به میرداماد نقل مکان کردند .
تمام جزوات رو یک بار ببینید حتی بعضی قسمتایی که به موضوع تسلط دارید از لحاظ علمی بررسی کنید .
به طور رندوم فیلم های اموزشی بررسی کنین .
قرارداد به طور کامل و بادقت بخونین و اگر امکانش بود با یک وکیل مشورت کنین اون وقت متوجه یک طرفه بودن قرار داد میشین خواهش به حرف هایی که موسسه میزنه که این قراداد مشکلی نداره ، ماکه قرار نیست به مشکل بخوریم .استاد ها ومشاوره های ما درجه یکن ماتضمین میکنیم و...گوش نکنین 
این موسسه نصف مبلغ اول از شما میگیره ونصف دیگرو بعد از جواب 
توی این مدت 6 تا 9 ماه از سود پول شما استفاده میکنه 
این هم لیست موسسات بدون مجوز که توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شده 
www.yjc.ir/fa/news/5860363

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو  لندر LD-55R

ردیاب خودرو لندر  LD-55R یک رد یاب و ضد سرقت معروف و مناسب برای خودرو است این ردیاب شامل قطعه ای است که در داخل ماشین شما نصب می گردد و با اتصال به ماهواره موقعیت جغرافیایی خودرو را بر مبنای سیستم جئوگرافیکال پوزیشن یا همان GPS به ماهواره منتقل میکند. بعد از نصب این قطعه در ماشین با استفاده از وب سایت شرکت لندر و یا اپلیکیشن مخصوص آن می توانید تاریخچه کاملی از مسیرهای طی شده توسط خودرو حداکثر تا ۳ ماه گذشته شامل سرعت و میزان توقف و ساعت حرکتها را مشاهده کنید.

ردیاب لندر

ضد سرقت لندر LD-55R

اگر خودرو شما با موتور خاموش جابجا گردد نیز توسط سامانه ردیاب خودرو  لندر به موبایل شما اخطار ارسال میگردد و یا در صورتیکه خودرو بسرقت برود با استفاده از این ردیاب می توانید موقعیت دقیق خودرو را بیابید.

اگر در هر آن و  به هر دلیلی قصد کنترل موقعیت خودرو خود را داشتید، مثلا هنگامی که ماشین شما دست شخص دیگریست، کافی است یا از طریق وبسایت و یا از طریق اپلیکیشن موبایل و یا پیامک و تماس موقعیت خودرو خود را مشاهده کنید. ردیاب خودرو لندر علاوه بر سامانه وب، دارای اپلیکیشن IOS و آندروید می باشد که کار را برای استفاده با گوشی های هوشمند بسیار راحت میکند.

مزایای ردیاب خودرو  لندر LD-55R

مبنای اصلی کارکرد ردیاب و ضد سرقت لندر LD-55R ارسال و دریافت اطلاعات و فرامین از طریق ماهواره است. یکی از مهمترین نکات مثبت این ردیاب قیمت بسیار مناسب آن است که برای خودروهای داخلی خرید این ردیاب خودرو را به صرفه می کند. و باعث بیمه شدن خودروی شما از حادثه سرقت می گردد. به هر حال هزینه کمتر یک امتیاز بسیار مهم در شرایط اقتصادی امروز است. همینطور این ردیاب می تواند یک ابزار کنترلی مناسب برای فرزندانی باشد که خودرو والدین را استفاده می کنند.با استفاده از این ردیاب نظارت بیشتری بر فرزندان خود خواهید داشت.

مایکروویو

طرز استفاده از مایکروویو

ا‌ین روزها فرهای مایکروویو که به ماکروفر معروف می باشد یکی از وسایل ثابت در آشپزخانه‌ است.

گرم کردن شیر و غذا توسط فرهای مایکروویو این مزیت را دارد که به قند و پروتئین موجود آنها آسیب نمی رسد.

همچنین ویتامین‌ها نیز کمتر از‌بین می‌روند ، در عین حال مدت زمان طبخ غذا در فرهای مایکروویو کوتاه است.

همچنین در طرز استفاده از مایکروویو افزودن آب به مواد ضروری نیست.

پخت سبزی‌ها در فرهای مایکروویو به مدت کوتاه ( به جای آبپز کردن آنها در مدت طولانی ) سبب حفظ بیشتر مواد غذایی موجود در آنها می شود.

همچنین در مراحل پخت با این اجاق‌ها کیفیت پروتئین‌های غذا بهتر از روش‌های دیگر حفظ میشود .

مزیت مهم دیگر این روش این است که در طبخ نیازی به افزودن روغن نیست.

از سوی دیگر گاهی غذا در فرهای مایکروویو یکدست پخته نمیشود .

در نتیجه ممکن است برخی نقاط مواد غذایی سرد یا نیمه پخته باقی بماند.

از سوی دیگر میکروب‌هایی که احتمالا در غذا وجود داشته‌ کشته نمیشوند.

این برای سلامت میتواند مضر باشد ، البته بعضی‌ها هم طعم غذاهای طبخ شده در این دستگاه را دوست ندارند.

توصیه ها

» برای مصرف غذای اماده شده در مایکروویو باید حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید.

» امواج مایکروویو قادرند در بافت‌های بدن انسان نیز مانند مواد غذایی تولید گرما کنند که در این صورت باعث سوختگی میشوند.

» عدسی چشم‌ها به گرما حساسند و پرتوگیری دائم از مایکروویو میتوانند سبب آب مروارید گردد.

» پرتوهای مایکروویو میتوانند باعث از بین رفتن اسپرم در مردان و ناباروری موقت شوند.

» غذایی که به وسیله مایکروویو یخ‌زدایی شده و اماده مصرف است باید به سرعت مورداستفاده قرار گیرد .

زیرا چنین غذایی برای آلودگی میکروبی و فساد آمادگی بیشتری دارد.

» هرگز غذای نیمه پخته توسط فرمایکروویو را در یخچال نگهداری نکنید .

در صورتی که غذا بطور کامل پخته نشود ممکن است باکتری‌ها در غذا رشد کنند.

» از پوشش‌های پلاستیکی معمولی یا ظروف پلاستیکی معمولی در فرهای مایکروویو استفاده نکنید.

» تخم مرغ درسته را در فر قرار ندهید زیرا منفجر خواهد شد.

» فر مایکروویو را خالی روشن نکنید.

» وقتی دستگاه روشن و در حال کار کردن است از آن دور بمانید .

حداقل فاصله‌ای دو متری با آن داشته باشید تا امکان اسیب احتمالی کمتر شود.

در حال حاضر مشکلی برای طبخ غذا با مایکروویو که بتواند سلامت انسان را تهدید کند گزارش نشده است اما در نظر داشته باشید روش پخت مایکروویو عمری پنجاه ساله دارد واین زمان برای نشان دادن عیوب آن هنوز کافی نیست.

ممکن است بعدها عیوبی در پخت یا مصرف مواد غذایی با این روش پیدا شود. به همین علت برخی محققان معتقدند  شرط احتیاط آن است که از این روش پخت به طور دائم و همیشگی استفاده نشود.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند چیست؟ پس از محبوبیت تلفن های هوشمند و فروش بالای آنها، مفهوم بکار رفته در این تلفن ها وارد تلویزیون ها نیز شد. تلویزیون های هوشمند مانند تلفن های هوشمند امکان اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس های آنلاین ویدیویی و شبکه های اجتماعی و غیره را دارند. Smart TVها قادرند با کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را دریافت و یا ارسال کنند. در ادامه توضیحات کامل در مورد این تلویزیون ها که روز به روز به تعداد و تنوع آنها افزوده می شود مشاهده خواهید کرد.

اصطلاح Smart TV یا تلویزیون هوشمند، اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد پس از آن ال جی و فیلیپس نیز آن را توسعه دادند. در حال حاضر اکثر تولید کننده های تلویزیون، Smart TV تولید می کنند ولی برخی، نام های متفاوتی برای تلویزیون های هوشمند خود گذاشته اند. بعنوان مثال سونی تلویزیون های هوشمند خود را Internet TV نام گذاری کرده است. به هر حال منظور ما از تلویزیون هوشمند (Smart TV) تلویزیونی است که قادر است به اینترنت متصل شود و سرویس های اینترنتی را در اختیار کاربر قرار دهد.

تلویزیون هوشمند، Smart TV چیست؟

تلویزیون هوشمند مانند تلفن هوشمند عمل می کند. این تلویزیون های قادرند سرویس های مختلف اینترنتی را از طریق تلویزیون به کاربر ارائه دهند. یعنی تلویزیون هوشمند معادل یک تلویزیون معمولی با یک کامپیوتر داخلی است که سرویس های متنوعی را به کاربر می دهد. کاربر می تواند در تلویزیون هوشمند خود نرم افزار نصب کند، ویدیو و تصاویر آنلاین را مشاهده کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و از همه مهمتر به کانال های اینترنتی IPTV متصل شود.

چرا به تلویزیون هوشمند نیاز داریم؟

تلویزیون های هوشمند نسبت به تلویزیون های معمولی امکانات بسیار وسیع تری دارند با تلویزیون های هوشمند می توانید تصاویر در حال پخش را ضبط کنید، با قابلیت Time Shifting نگران از دست دادن تصاویر زنده نباشید و می توانید از تلویزیون اینترنتی IPTV استفاده کنید. در واقع تلویزیون های هوشمند نحوه استفاده از تلویزیون را تغییر داده اند و کاربر بسیاری از اموری که در کامپیوتر خود انجام می دهد را می تواند در صفحه نمایش بزرگتر و با کیفیت تر HDTV انجام دهد. تلویزیون های هوشمند به راحتی به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری ویدیو متصل می شوند.

یکی از قابلیت هایی که تقریبا تمام تلویزیون های هوشمند دارند پشتیبانی از استاندارد DLNA است. DLNA به شما این امکان را می دهد تا براحتی ویدیو را از کامپیوتر، تلفن هوشمند و وسایل دیگر به تلویزیون منتقل نموده و پخش کنید. یعنی اگر قبلا ویدیو، موزیک های مختلف را از اینترنت دانلود کرده اید مطمئن خواهید بود که تلویزیون هوشمند شما آنها را پخش خواهد کرد.

چطور تلویزیون هوشمند به اینترنت متصل می شود؟

تمام تلویزیون های هوشمند دارای پورت شبکه Ethernet هستند و از طریق کابل شبکه قادرند به اینترنت متصل شوند. علاوه بر این برخی از تلویزیون های هوشمند قادرند به شبکه های بی سیم نیز متصل شوند. در واقع اتصال تلویزیون های هوشمند مشابه اتصال نوت بوک به اینترنت است.

برخی از تلویزیون های هوشمند امکان اتصال به شبکه بی سیم را بصورت داخلی ندارند ولی می توان با خرید یک سخت افزار اضافی که حدود ۱۰۰ دلار قیمت دارد به شبکه بی سیم متصل شد. به هر حال روش پیشنهادی ما اتصال از طریق پورت Ethernet و کابل شبکه است چون ارتباط شبکه پایدارتر خواهد بود.

با تلویزیون هوشمند چه کارهای می توان انجام داد؟

تلویزیون های هوشمند مشابه کامپیوترها عمل می کنند و بسیاری از سرویس های یک کامپیوتر را به کاربر ارائه می دهند. با تلویزیون هوشمند می توانید ویدیوها را در وب سایت های به اشتراک گذاری مانند Youtube مشاهده کنید، صفحات وب را باز کنید، ایمیل های خود را چک کنید، به شبکه های اجتماعی متصل شوید و از دیگر سرویس های اینترنتی استفاده کنید. علاوه بر این موارد، تلویزیون های هوشمند قادرند اسناد Word و یا صفحه های گسترده Excel را ایجاد کرده و یا نمایش دهند.

بازی های ساخته شده برای تلویزیون های هوشمند نیز رو به افزایش هستند. بعنوان مثال پاناسونیک قراردارد های مختلفی را با تولید کننده های مطرح بازی مانند Gameloft عقد کرده است تا بازی های خود را برای تلویزیون های هوشمند این شرکت تولید کنند.

تلویزیون های هوشمند امکان اتصال وب کم و اجرای نرم افزار Skype را دارند. کاربر می تواند با اتصال وب کم به Smart TV امکان مکالمه ویدیوی را مهیا کند. به این ترتیب کل خانواده می توانند در مقابل تلویزیون با دوستان و آشنایان خود در هر کجای دنیا مکالمه ویدیویی داشته باشند.

با تلویزیون های هوشمند می توان به رادیو های اینترنتی دسترسی داشت و یا گزارش و پیش بینی آب و هوا را بصورت زنده مشاهده کرد.

نرم افزار (App) ها در تلویزیون هوشمند چطور کار می کنند؟

رابط کاربری تمام تلویزیون های هوشمند دارای صفحه اصلی است که در آن صفحه می توان به امکانات مختلف تلویزیون دسترسی داشت. در صفحه اصلی Smart TVها لینک به فروشگاه نرم افزارها وجود دارد در حال حاضر اکثر نرم افزارهای تلویزیون های هوشمند بصورت مجانی در اختیار کاربر قرار داده می شوند ولی تولید کنندگان تلویزیون هوشمند امیدوارند با محبوبیت این نوع از تلویزیون ها، از فروش نرم افزار نیز درآمد کسب کنند.

آیا نرم افزارهای Smart TV در تلویزیون برندهای دیگر نیز اجرا می شوند؟

متاسفانه، تمام تلویزیون های هوشمند سیستم عامل خاص خود را دارند و در واقع نرم افزارهای هر کدام تنها در خود آن تلویزیون قابل اجراست. البته خوشبختانه Smart TVها نرم افزار خاصی دارند که برروی ابزارهای اندرویدی و یا iOS نصب می شوند و کنترل تلویزیون از طریق تلفن هوشمند و یا تبلت امکان پذیر می شود.

آیا می توان تلویزیون معمولی HDTV را به Smart TV تبدیل کرد؟

اگر قبلا تلویزیون HDTV خریداری کرده اید هنوز راهی برای تبدیل آن به Smart TV وجود دارد. در حال حاضر کمپانی های مختلف انواع گوناگونی از Settop Box ها را تولید کرده اند که امکانات مشابه تلویزیون های هوشمند را به تلویزیون معمولی اضافه می کنند. Google TV و یا Apple TV از معروفترین آنها هستند. Google TV و Apple TV در بازار کشور وجود ندارند اما در بازار کشور HD Player های مختلفی وجود دارند که بسیاری از امکانات Smart TV ها را به کاربر ارائه می دهند معروفترین آنها ساخت Western Digital، Asus و Seagate هستند که همگی در بازار کشور و با قیمت حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسند.

چطور می توان تلویزیون هوشمند را کنترل کرد؟

بهترین راه برای کنترل تلویزیون های هوشمند استفاده از تلفن هوشمند است. تلفن های هوشمند به راحتی و با نصب نرم افزار مربوطه به Smart TV متصل می شوند و آن را کنترل می کنند. علاوه بر این تولید کننده های مختلف راه حل های متفاوتی را برای کنترل تلویزیون ارائه کرده اند بعنوان مثال سامسونگ و Vizio ریموت کنترل مشابه تلفن هوشمند به همراه برخی از Smart TVهای خود ارائه می دهند و یا ال جی از روش مشابه کنترلر Wii استفاده می کند.

شارژر

شارژر تقلبی همیشه مشکلاتی بزرگ برای کاربران ایجاد می کنند. برای مثال، شارژرهای تقلبی می توانند به موبایل کاربران اسیب برسانند و یا حتی منجر به سوختن برخی قطعات شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی شارژرهای دستگاه های هوشمند این است که با توجه به انطباق دستگاه با تلفن همراه هرگز مشکلاتی در حوزه برق و الکترونیک ایجاد نمی کنند. اما وقتی صحبت از شارژرهای تقلبی باشد احتمالا مشکلات افزایش می یابد.

قیمت شارژرها

یکی از ساده ترین تفاوت های شارژرهای هوشمند اصلی با شارژرهای تقلبی این است که شارژ تقلبی اغلب به شدت ارزان قیمت تر هستند.البته نمی توان گفت قیمت شارژرها قطعا یک آپشن مهم برای خرید یا عدم خریدشان محسوب می شود. اما می توان گفت این قیمت می تواند تا حدی شکاکیت خریدار را در مورد اصل نبودن محصولات برانگیزد.

آسیب رسانی به موبایل

اغلب شارژرهای تقلبی می توانند به موبایل ها آسیب برسانند. درواقع شارژرهای تقلبی می توانند بر اساس اهم و میزان برقی که به موبایل وارد می کنند به گوشی آسیب برسانند.به طور طبیعی با توجه به نوع باتری و نیاز هر دستگاه شارژر متناسب آن طراحی و عرضه می شود.

اغلب کاربران به دلایل مختلف مثل گم شدن، خراب شدن و در دسترس نبودن شارژر اصلی، شارژر جایگزین تهیه می کنند، اما باید توجه داشت شارژرهای تقلبی می توانند آسیب های جدی به دستگاه بزنند. به عنوان مثال ممکن است یک شارژر، میزان ولتاژ ورودی و خروجی متناسب با دستگاه را تأمین نکند.

آسیب به سوکت گوشی

مهم است که بدانید درگاه های گوشی برای اتصال شارژر به صورت استاندارد طراحی می شوند و طراحی ضعیف شارژرهای تقلبی می تواند موجب شود کابل شارژر به درستی در درگاه قرار نگرفته و گاهی موجب گشاد شدن درگاه می شود که در صورت استفاده از شارژر اصلی هم به درستی عملیات شارژ دستگاه انجام نمی شود.

عدم شناسایی شارژر توسط دستگاه

گاهی، هنگام اتصال دستگاه به سیستم با شارژر تقلبی، دستگاه توسط سیستم شناسایی نمی شود که این یکی دیگر از معایب کابل های شارژ تقلبی است. همچنین به طور پیش فرض در یک شارژر قطعاتی قرار دارد که هنگام شارژ شدن کامل دستگاه، شارژرسانی به باتری را متوقف می کند تا میزان زیاد شارژ، عمر باتری را کاهش ندهد.

بروز مشکلات سخت افزاری

گاهی دیده شده استفاده از شارژر تقلبی موجب آسیب جدی به سخت افزار دستگاه یا سوختن کامل دستگاه شده است. آتش سوزی احتمالی یکی دیگر از معضلاتی است که ممکن است رخ دهد، چراکه خیلی اوقات در زمان استفاده از شارژرهای تقلبی، گرمای تولیدشده توسط شارژر آن قدر بالاست که در صورت قرارگیری در کنار وسایل قابل اشتعال ممکن است موجب آتش سوزی شود.

جرقه زدن

گاهی دیده شده استفاده از شارژرها و کابل های تقلبی در زمان اتصال شارژر به دستگاه موجب جرقه زدن هایی بوده که یا سوکت دستگاه را از بین برده یا موجب آسیب های جدی تری شده است. بسیاری از شارژرهای تقلبی ممکن است سرعت شارژ باتری را بالا ببرند و حتی در برخی موارد ممکن است بعد از جدا کردن شارژر متوجه شوید با این که نماد شارژ شدن دستگاه نمایش داده شده، ولی دستگاه شارژ نشده است.

دقت به کابل شارژر

کابل های شارژ تقلبی شکننده تر هستند.همچنین قسمت هایی که قرار است به درگاه های دستگاه متصل شود در بسیاری از موارد کاملا متفاوت طراحی شده است. به عنوان مثال اندازه سوکت ها و نوع طراحی آنها می تواند گزینه های مناسبی برای تشخیص محصول اصل از تقلبی باشد.