دانستنی ها3

دانستنی ها3

دانستنی ها3

دانستنی ها3

آیفون x

آیفون x

در سالگرد 10 سالگی آیفون، گوشی موبایل آیفون 10 با عنوان آیفون x قدم به بازار جهانی گذاشت. تولد این نسل از آیفون طرفداران اپل را بسیار هیجان زده کرده است. آیفون x با رزولوشنی بالاتر از مدلهای سابق و نمایشگری با پنل اولد (فناوری سوپر رتینا) در اندازه ی 8/5 اینچی که در آن برای نخستین بار در هر اینچ، 458 پیکسل گنجانده شده است.

نمایشگر این گوشی تمام قاب جلو را پر کرده است. بطوری که گویی بدون قاب دور است که جلوه ای بسیار لوکس و زیبا به این سری از آیفون بخشیده است. در ضمن با وجود قاب شیشه ای پشت آن، مشکل آنتن دهی نخواهد داشت و امکان شارژ بی سیم باتری نیز فراهم است.

بدنه ی گوشی آیفون x در برابر خط و خش و گرد و غبار بسیار مقاوم تر از نسل های گشته است. هم چنین برای باز کردن قفل این گوشی از تکنولوژی تشخیص چهره استفاده شده که بسیار کاربرپسند واقع شده است. علاوه بر اینها دارای دو دوربین با سنسورهای 12 مگا پیکسلی است که یکی از نقاط مورد توجه طرفداران اپل است.

با این گوشی قادر خواهید بود تا با سرعت 1 گیگ بر ثانیه از اینترنت شبکه های4G بهره ببرید.

سایر امکانات این مدل از اپل:

1.      بلوتوث نسخه ی 5 ( نسخه 11 از IOS که مخصوصا برای آیفون 10 شخصی سازی شده است).

2.      استفاده از تراشه جدید A11 (که درآن پردازنده 6 هسته ای گنجانده شده).

 

قابلیت ضد آب بودن

گوشی آیفون X قادر است در عمق 1.5 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه غوطه ور شده و دوام بیاورد. ترجیحا همراه خود به استخر نبرید و یا در آب شور دریا وارد نسازید. چنانچه در هر محلول دیگری قرار گرفت بسرعت درآورده و خشک نمایید. گوشی آیفون X دارای گواهینامه IP67 می باشد که عدد 6 برای مقاومت در برابر غبار و 7 برای مقاومت در برابر نفوذ آب می باشد. بالاترین درجه این گواهینامه IP68 است. گواهینامه IP67 بخاطر عایق کردن کامل قسمت های داخلی به وسیله قرار دادن واشر پلاستیکی در دور لبه گوشی به آیفون x اعطا شده است.

نمایشگرها

نمایشگر 4.7 اینچی با بهره گیری از تکنولوژی پنل های اولد علاوه بر اینکه مصرف انرژی پایین تری دارد، برخلاف سایر محصولاتی که از پنل های اولد استفاده می کنند کم نور نیست و دارای بهترین بازده ممکن است. این نمایشگر با استفاده از فناوری TRUE-TONE (حساس به تراز سفیدی نور محیط) نزدیک ترین غلظت و تراز سفیدی ممکن را برای نمایش به مخاطبان ایجاد می نماید. در واقع آیفون x قادر به نمایش طیف رنگ هایی است که توسط چشم انسان قابل رویت است که در مدل های گذشته تا این سطح امکان پذیر نبوده است.  تنها نقطه منفی این نمایشگر وجود برش در بالای آن است که زمانی که قصد تماشای فیلم یا بازدید از سایتی را دارید چندان خوشایند نیست.

 

دوربین

در گوشی موبایل آیفون x انقلابی در تصاویر سلفی ایجاد شده که برای کاربران بسیار جذاب و شگفت انگیز خواهد بود. در این مدل دوربین سلفی با دوربین اینفرارد  جلویی تصاویری به شما می دهد که نه تنها از لحاظ سخت افزاری بلکه با بالا بردن دقت در سیستم عامل، خروجی های پرتره ای بسیار عجیب و قریبی در حالت های نوری مختلف خواهد داد که کیفیت و دقت تصاویر بدست آمده همانند استودیوهای حرفه ای است. علاوه بر دوربین اصلی، دوربین تله فتو مجهز به لرزشگیر تصویر جهت فیلمبرداری در حال حرکت بسیار حائز اهمیت است. دو دوربین با دو زوم اپتیکال دو برابر و دیجیتال ده برابر که البته در آیفون 7plus هم موجود بوده است. با این تفاوت که افکت های نوری متفاوتی بر آن افزوده شده است. این دو دوربین در نوع لنز و عدد دیافراگم کاملا متفاوت اند . ولی عدد سنسور مشابه هم (12 مگاپیکسل) . از تصاویری که با آیفون x می گیرید بسیار لذت خواهید برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.